top of page

Betaald retourneren zonder te informeren: eerlijk of oneerlijk?

Online winkelen heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop mensen producten kopen. Met het gemak van thuiswinkelen hebben klanten niet langer te maken met lange rijen of overvolle winkels. Een aspect van online winkelen dat een pijnpunt blijft voor klanten en webshops zijn retourneringen.


Hoewel retourneringen onvermijdelijk zijn voor elk e-commerce bedrijf, kunnen ze een aanzienlijke kostenpost zijn deze bedrijven. Één retourzending kost webshops namelijk gemiddeld € 12,50. Dit is de reden waarom steeds meer retailers hun retourbeleid aanpassen naar betaalde retourneringen om de kosten van het verwerken van retourzendingen te compenseren (lees meer).


Bij SizeBuddy zijn we echter van mening dat het niet eerlijk is om consumenten te laten betalen voor retourzendingen zonder hen de juiste tools te geven om een ​​weloverwogen maatbeslissing te nemen.


32% van de online shoppers bestelt de verkeerde maat. Deze retourneringen kunnen voor een (groot) deel worden voorkomen door klanten goed te informeren met bijvoorbeeld juiste maattabellen, product foto's en natuurlijk SizeBuddy.


SizeBuddy is een online paskamer die de maten van klanten voorspelt op basis van de afmetingen van hun huidige kleding. SizeBuddy vermindert retourneringen, verhoogt klanttevredenheid en webshopconversie.


Zonder SizeBuddy kunnen klanten onzeker zijn over hun maat en uiteindelijk meerdere maten van hetzelfde product bestellen, wat resulteert in hogere retourpercentages. Dit kan een aanzienlijke kostenpost zijn voor webshops, vooral wanneer retourzendingen door de webshop worden betaald.


We weten dat retourzendingen een aanzienlijke invloed hebben op de winstgevendheid van (grote) e-commercebedrijven, en betaalde retourzendingen zouden in de toekomst de enige optie kunnen zijn om kosten te drukken en financiële stabiliteit te waarborgen. Klanten laten betalen voor retourzendingen, zonder hen op de best mogelijke manier te informeren, lijkt echter niet de ideale toekomst voor e-commercebedrijven die streven naar service in een concurrerend landschap.


Concluderend kan de implementatie van SizeBuddy het aantal retourzendingen van retailers aanzienlijk verlagen, terwijl de klanttevredenheid en omzet toenemen. Opent de mogelijkheid voor klanten om SizeBuddy te gebruiken voordat ze bestellen en goed geïnformeerd te zijn over de maat die ze moeten bestellen de deur voor betaalde retourzendingen? Wij denken van wel.


Wil je voorsprong nemen op je concurrentie?


7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page