top of page

Common|era x SizeBuddy - samen de wereld beter achter laten.

common|era is 'here to make it slow'. Arno Weel & Jasper van den Dungen hebben in oktober 2021 common|era sustainable fashion opgericht. Common|era staat voor 'ons gezamenlijk tijdperk'. Deze naam is gebaseerd op het Brundtland 'Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future.


Waar wij voor staan? Een betere wereld achterlaten voor de volgende generaties.

Vanuit de ervaring en het met eigen ogen zien van onacceptabele omstandigheden in fabrieken wereldwijd, het beter willen doen en het daadwerkelijk bijdragen aan een duurzamere betere wereld, hebben wij besloten de handen uit de mouwen gestoken. We zijn we het gewoon gaan doen! Na het definiëren van de eerste haalbare doelstellingen hebben we besloten dat de volgende pijlers het fundament van ons nieuw Nederlands duurzaam kledingmerk moeten zijn:

  • Het gebruik van reeds bestaande grondstoffen, zowel pre- als post consumenten afval. Niet alleen de stoffen zijn van gerecycled materiaal, maar ook alle labels en trims.

  • Een eerlijke en duurzame supply chain dichtbij huis en volledige transparantie in wat we doen en met wie we samenwerken.

Wij willen op een leuke en simpele manier consumenten laten bijdragen aan een betere wereld. Minder impact, goede arbeidsomstandigheden, inzicht in 'de weg die jouw kledingstuk heeft afgelegd'. Je goed voelen over de kleding die je hebt aangeschaft en er daarbij ook nog eens leuk uitzien!


De kern van ons merk is het verhaal hierboven, maar je moet je er goed bij voelen. Kleding met een verhaal dus: ons gezamenlijk verhaal.


SizeBuddy x common|era

De ervaring met SizeBuddy is niet alleen heel goed, het blijkt ook een goede partner als het gaat om het behalen van onze doelen. Minder impact, bewustere en gerichtere aankopen door de consument. De tool zorgt er voor dat er minder onnodig extra maten worden gekocht waarna er minstens één wordt teruggestuurd, door een advies op maat te genereren aan de hand van wat iemand nú draagt. Dit betekent minder kans op retouren wat uiteindelijk ook weer direct een positieve impact heeft op het milieu; weer een transport minder.


Van onze klanten die SizeBuddy hebben gebruikt om hun maat te vinden hebben we goede feedback teruggekregen. Op dit moment zijn we dus zeer tevreden over de indeling en de werking van SizeBuddy.

De juiste vragen worden gesteld en het maatadvies klopt. Niet alleen omdat het een hele handzame simpele en goed werkende tool is, maar ook omdat het volledig in lijn ligt met de ambities om verschil te maken met betrekking tot impactverlaging en helpen bij het bewustwordingsproces van consumenten. En dat op een hele makkelijke en efficiënte manier.


Naar verluidt verliep de integratie van SizeBuddy op onze website daarnaast op een hele goede manier. Brandrs (ons marketingbureau) was erg te spreken over het contact en de samenwerking.


Toekomst van Common|era

Met het vergrootglas wat er de laatste jaren op duurzame en eerlijke kleding ligt neemt het aantal bedrijven/merken gestaag toe. Vind in deze oceaan maar eens de merken eruit te picken die doen wat ze zeggen, of al op de muziek vooruitlopen.


Dat laatste doen wij met common|era, maar het is een kwestie van zichtbaarheid en lange adem. Sinds de livegang zitten we niet stil. Er lopen diverse lijnen met retail, social media, online marketing, affiliated platforms, etc. Maar, het allerbelangrijkste nu, zichtbaarheid en herkenbaarheid. En dat gaat ons zeker lukken!


Arno Weel en Jasper van den Dungen - oprichters van common|era sustainable fashion


Contact

Heeft het verhaal over de samenwerking met common|era u geïnspireerd? Wij nemen graag contact op over hoe we ook u kunnen helpen.









28 views0 comments
bottom of page